Μια ελληνική ομάδα, η εξαμελής νικήτρια στο φετινό πρωτάθλημα ομάδα Ground Force Project, από τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου, ετοιμάζεται να πάρει μέρος -για πρώτη φορά στα 12 χρόνια ζωής του θεσμού- στο διεθνή εκπαιδευτικό διαγωνισμό «F1 in schools», που προσομοιώνει όσα γίνονται στους πραγματικούς αγώνες Formula 1, αλλά με μοντέλα υπό κλίμακα από μπάλσα, τα οποία σχεδιάζουν και κατασκευάζουν μαθητές.
Πόσες φορές δεν έχουμε διαβάσει για τον μικρό που μάζευε τις μπάλες στο τένις, για να γίνει κάμποσα χρόνια αργότερα, μεγάλο «αστέρι» κι εκείνος ή για τον αντίστοιχο που μάζευε τις μπάλες στο ποδόσφαιρο, για να περάσει αργότερα και να διαπρέψει μέσα στο γήπεδο...
Τηρουμένων των αναλογιών, οι λάτρεις των αγώνων Formula 1 και γενικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα έπρεπε όντας μαθητούδια ακόμα- να δείχνουν την αγάπη τους στο σπορ φτιάχνοντας μακέτες αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αν κατόρθωναν να τις «τρέξουν» κιόλας με κάποιο τρόπο, τόσο το καλύτερο!
Έ, λοιπόν, αυτό ακριβώς γίνεται πιά και στα ελληνικά σχολεία, στο πλαίσιο του διεθνούς εκπαιδευτικού διαγωνισμού «F1 in schools», στο οποίο συμμετέχουν μαθητές από 9 έως 19 χρόνων, που καλούνται να εργαστούν με πρότυπο τις ομάδες στους πραγματικούς αγώνες Formula 1.
Μ' άλλα λόγια, καλούνται να σχεδιάσουν το δικό τους μοντέλο αγωνιστικού αυτοκινήτου στον υπολογιστή, να ελέγξουν με το κατάλληλο (αρκετά δύσκολο, όπως μας τόνισαν τα παιδιά της ομάδας Ground Force, από τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου, που αναδείχθηκαν φέτος πρωταθλητές Ελλάδος!) πρόγραμμα προσομοίωσης τις αεροδυναμικές του ιδιότητες και αν όλα πάνε καλά- να το κατασκευάσουν από ξύλο μπάλσα, με τη βοήθεια ειδικού κοπτικού μηχανήματος CNC, ώστε να μπορέσει να τρέξει σε αγώνες με άλλα παρόμοια, χρησιμοποιώντας ως «καύσιμο» φύσιγγες CO2.
Κι αν αναρωτιέστε τι μπορεί να προσφέρει η κατασκευή ενός μοντέλου αγωνιστικού αυτοκινήτου από μπάλσα στους νεαρούς μαθητές, η απάντηση είναι πολλά: η συμμετοχή στο «F1 in schools» δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τις γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο και να αναγνωρίσουν πιθανώς την κλίση τους σε κάποιο τομέα με τον οποίο δεν είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή νωρίτερα.
Επιπλέον, ανάλογα με τη θέση που παίρνει ο καθένας στην ομάδα, καλλιεργούνται δεξιότητες στη διοίκηση, την οργάνωση, την επικοινωνία και τον δημιουργικό σχεδιασμό. Οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να δουλεύουν ομαδικά, εκτελώντας συντονισμένες ενέργειες με βάση τον προγραμματισμό των εργασιών, αλλά και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, όταν αυτό είναι απαραίτητο.
Στην Ελλάδα και την Κύπρο, ο διαγωνισμός αυτός πραγματοποιείται φέτος για πρώτη φορά επίσημα (πέρυσι είχε ξεκινήσει μια πιλοτική προσπάθεια, με λίγες ομάδες και μόνο στον τομέα της μελέτης-σχεδίασης, χωρίς αγώνα, στην οποία νικητής ήταν και πάλι η ομάδα από τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου), όμως στις υπόλοιπες χώρες, όπου διεξάγεται, η απήχηση είναι μεγάλη.
Κι αυτό δεν είναι καθόλου παράξενο, αν αναλογιστεί κανείς με τι ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο τους εμπνέει και τους εισάγει στη χρήση των νέων τεχνολογιών και τις συναρπαστικές εφαρμογές της επιστήμης: Φυσικές Επιστήμες, Πληροφορική, Μηχανική, Μαθηματικά, αρκετά είναι τα πεδία όπου οι γνώσεις περνάνε ευκολότερα από τις σελίδες του βιβλίου στην πράξη της πίστας των αγώνων...
Εξ ου και η αιγίδα των υπουργείων Παιδείας πολλών χωρών (Βρετανίας, Ιρλανδίας, Ισπανίας, Γαλλίας, Γερμανίας, Αυστραλίας, Μαλαισίας, κλπ όχι όμως, ακόμα, του δικού μας...) για τις αντίστοιχες εθνικές διοργανώσεις.
Στον πρώτο επίσημο ελληνικό αγώνα, που πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιουνίου στο κλειστό γυμναστήριο (πώς αλλιώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί η πίστα των 25 μέτρων, για τις ανάγκες του αγώνα;) της Ελληνογερμανικής Αγωγής, στην Παλλήνη, (συνδιοργανωτή της εκδήλωσης, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και την εταιρία SETApps) συμμετείχαν οκτώ ελληνικές ομάδες δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, από την Αθήνα, την Πάτρα, τα Άβδηρα Ξάνθης και τη Θεσσαλονίκη.
Έπειτα από ένα συναρπαστικό αγώνα, από τον οποίο δεν έλειψαν η μαχητικότητα και οι ανατροπές, πρωταθλήτρια αναδείχθηκε τελικά η Ground Force Project υπερισχύοντας της επίσης ικανότατης ομάδας «Αργώ», που αποτελούσαν μαθητές της Ιταλικής Σχολής Αθηνών, με τρίτη την Pegasus Racing των Εκπαιδευτηρίων Δούκα.
Στον ίδιο αγώνα, αλλά εκτός συναγωνισμού, συμμετείχε κι η ομάδα Pegasus 2012 του Λυκείου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ' που νίκησε στον αντίστοιχο εθνικό διαγωνισμό και θα εκπροσωπήσει την Κύπρο στους τελικούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος «F1 in Schools», το οποίο θα διεξαχθεί στο Αμπού Ντάμπι από τις 28 ως τις 31 του ερχομένου Οκτωβρίου, στην εντυπωσιακή πίστα της Ferrari!
Πάντως, η ενασχόληση και η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό έχει ήδη φέρει τις πρώτες νίκες: οι βαθμολογίες που πέτυχαν οι δυο μεγαλύτεροι της ομάδας, ο Άκης και ο Ιάσονας απόφοιτοι, πια- στις Πανελλήνιες, τους επιτρέπουν να αισιοδοξούν πως θα περάσουν στους Μηχανικούς του ΕΜΠ ο πρώτος και στην Πληροφορική του ΟΠΑ ο δεύτερος, όπως το θέλουν σε πλήρη σύμπλευση με το ρόλο τους, στην ομάδα...
Από τον Γιάννη Ριζόπουλο
http://technologein.pathfinder.gr/f1-in-schools
Τηρουμένων των αναλογιών, οι λάτρεις των αγώνων Formula 1 και γενικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα έπρεπε όντας μαθητούδια ακόμα- να δείχνουν την αγάπη τους στο σπορ φτιάχνοντας μακέτες αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αν κατόρθωναν να τις «τρέξουν» κιόλας με κάποιο τρόπο, τόσο το καλύτερο!
Έ, λοιπόν, αυτό ακριβώς γίνεται πιά και στα ελληνικά σχολεία, στο πλαίσιο του διεθνούς εκπαιδευτικού διαγωνισμού «F1 in schools», στο οποίο συμμετέχουν μαθητές από 9 έως 19 χρόνων, που καλούνται να εργαστούν με πρότυπο τις ομάδες στους πραγματικούς αγώνες Formula 1.
Μ' άλλα λόγια, καλούνται να σχεδιάσουν το δικό τους μοντέλο αγωνιστικού αυτοκινήτου στον υπολογιστή, να ελέγξουν με το κατάλληλο (αρκετά δύσκολο, όπως μας τόνισαν τα παιδιά της ομάδας Ground Force, από τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου, που αναδείχθηκαν φέτος πρωταθλητές Ελλάδος!) πρόγραμμα προσομοίωσης τις αεροδυναμικές του ιδιότητες και αν όλα πάνε καλά- να το κατασκευάσουν από ξύλο μπάλσα, με τη βοήθεια ειδικού κοπτικού μηχανήματος CNC, ώστε να μπορέσει να τρέξει σε αγώνες με άλλα παρόμοια, χρησιμοποιώντας ως «καύσιμο» φύσιγγες CO2.
Καταμερισμός ευθυνών και ρόλων
Σε πλήρη αντιστοιχία με ό,τι συμβαίνει στον κόσμο των «μεγάλων» με τις επαγγελματικές ομάδες, έτσι και στον κόσμο των μοντέλων, οι ρόλοι μοιράζονται με γνώμονα τις δυνατότητες κάθε μέλους: δίπλα σ' εκείνους που ασχολούνται με το σχεδιαστικό και το κατασκευαστικό κομμάτι, υπάρχουν αυτοί που αναλαμβάνουν να εξασφαλίσουν τα αναγκαία υλικά ή εξοπλισμό, την ίδια ώρα που κάποιοι άλλοι φροντίζουν με Δελτία Τύπου και δράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γίνει γνωστή η ομάδα και ο στόχος της, ώστε να ενισχυθεί η δημόσια εικόνα της και να γίνει ευκολότερη η προσέλκυση χορηγών σε χρήμα ή σε είδος, και τα δυο είναι χρήσιμα και αναγκαία για την υλοποίηση του έργου.Κι αν αναρωτιέστε τι μπορεί να προσφέρει η κατασκευή ενός μοντέλου αγωνιστικού αυτοκινήτου από μπάλσα στους νεαρούς μαθητές, η απάντηση είναι πολλά: η συμμετοχή στο «F1 in schools» δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τις γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο και να αναγνωρίσουν πιθανώς την κλίση τους σε κάποιο τομέα με τον οποίο δεν είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή νωρίτερα.
Επιπλέον, ανάλογα με τη θέση που παίρνει ο καθένας στην ομάδα, καλλιεργούνται δεξιότητες στη διοίκηση, την οργάνωση, την επικοινωνία και τον δημιουργικό σχεδιασμό. Οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να δουλεύουν ομαδικά, εκτελώντας συντονισμένες ενέργειες με βάση τον προγραμματισμό των εργασιών, αλλά και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, όταν αυτό είναι απαραίτητο.
Στην Ελλάδα και την Κύπρο, ο διαγωνισμός αυτός πραγματοποιείται φέτος για πρώτη φορά επίσημα (πέρυσι είχε ξεκινήσει μια πιλοτική προσπάθεια, με λίγες ομάδες και μόνο στον τομέα της μελέτης-σχεδίασης, χωρίς αγώνα, στην οποία νικητής ήταν και πάλι η ομάδα από τα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου), όμως στις υπόλοιπες χώρες, όπου διεξάγεται, η απήχηση είναι μεγάλη.
Εκατομμύρια οι εμπλεκόμενοι...
Ο εκπαιδευτικός διαγωνισμός «F1 in Schools» πραγματοποιείται τα τελευταία 12 χρόνια στο εξωτερικό, με τη συμμετοχή 20.000 και πλέον μαθητών από 38 χώρες, ενώ τις εκδηλώσεις του παρακολουθούν εκατομμύρια μαθητές απ' όλο τον κόσμο.Κι αυτό δεν είναι καθόλου παράξενο, αν αναλογιστεί κανείς με τι ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο τους εμπνέει και τους εισάγει στη χρήση των νέων τεχνολογιών και τις συναρπαστικές εφαρμογές της επιστήμης: Φυσικές Επιστήμες, Πληροφορική, Μηχανική, Μαθηματικά, αρκετά είναι τα πεδία όπου οι γνώσεις περνάνε ευκολότερα από τις σελίδες του βιβλίου στην πράξη της πίστας των αγώνων...
Εξ ου και η αιγίδα των υπουργείων Παιδείας πολλών χωρών (Βρετανίας, Ιρλανδίας, Ισπανίας, Γαλλίας, Γερμανίας, Αυστραλίας, Μαλαισίας, κλπ όχι όμως, ακόμα, του δικού μας...) για τις αντίστοιχες εθνικές διοργανώσεις.
Στον πρώτο επίσημο ελληνικό αγώνα, που πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιουνίου στο κλειστό γυμναστήριο (πώς αλλιώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί η πίστα των 25 μέτρων, για τις ανάγκες του αγώνα;) της Ελληνογερμανικής Αγωγής, στην Παλλήνη, (συνδιοργανωτή της εκδήλωσης, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και την εταιρία SETApps) συμμετείχαν οκτώ ελληνικές ομάδες δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, από την Αθήνα, την Πάτρα, τα Άβδηρα Ξάνθης και τη Θεσσαλονίκη.
Έπειτα από ένα συναρπαστικό αγώνα, από τον οποίο δεν έλειψαν η μαχητικότητα και οι ανατροπές, πρωταθλήτρια αναδείχθηκε τελικά η Ground Force Project υπερισχύοντας της επίσης ικανότατης ομάδας «Αργώ», που αποτελούσαν μαθητές της Ιταλικής Σχολής Αθηνών, με τρίτη την Pegasus Racing των Εκπαιδευτηρίων Δούκα.
Στον ίδιο αγώνα, αλλά εκτός συναγωνισμού, συμμετείχε κι η ομάδα Pegasus 2012 του Λυκείου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ' που νίκησε στον αντίστοιχο εθνικό διαγωνισμό και θα εκπροσωπήσει την Κύπρο στους τελικούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος «F1 in Schools», το οποίο θα διεξαχθεί στο Αμπού Ντάμπι από τις 28 ως τις 31 του ερχομένου Οκτωβρίου, στην εντυπωσιακή πίστα της Ferrari!
Tο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Τελικού, που θα γίνει τον Οκτώβρη στο Αμπού-Ντάμπι
Αυξημένες οι απαιτήσεις
Εκεί, θα επαναληφθεί η «ιεροτελεστία» του αγώνα της Αθήνας, με τις μαθητικές ομάδες να περνάνε από διαδοχικά στάδια αξιολόγησης, προκειμένου να ανακηρυχθεί ο τελικός νικητής του διαγωνισμού, τα οποία περιλαμβάνουν:- Παράδοση στην Επιτροπή Αγώνων των μοντέλων F1 που θα αγωνιστούν
- Παρουσιάσεις των ομάδων και 10λεπτες συνεντεύξεις στην Επιτροπή Αξιολόγησης
- Αγώνες F1 Αυτοκινήτων με αυτόματη εκκίνηση
- Αγώνες F1 Αυτοκινήτων με χειροκίνητη εκκίνηση
- Αγώνες Knock Out
Πάντως, η ενασχόληση και η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό έχει ήδη φέρει τις πρώτες νίκες: οι βαθμολογίες που πέτυχαν οι δυο μεγαλύτεροι της ομάδας, ο Άκης και ο Ιάσονας απόφοιτοι, πια- στις Πανελλήνιες, τους επιτρέπουν να αισιοδοξούν πως θα περάσουν στους Μηχανικούς του ΕΜΠ ο πρώτος και στην Πληροφορική του ΟΠΑ ο δεύτερος, όπως το θέλουν σε πλήρη σύμπλευση με το ρόλο τους, στην ομάδα...
Από τον Γιάννη Ριζόπουλο
http://technologein.pathfinder.gr/f1-in-schools
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου